לביבה ירוקה

13 פבר 2017, על ידי adi ב אביב, ארוחות ערב, עלים ירוקים, קציצות

לביבת חוביזהכאמא לשלושה שאוהבים מאוד לביבות, אני מקפידה תמיד להכניס לתוך הבלילה כמה שיותר ירקות.
הלביבות האלו לא מתחנפות לילדים. הן ירוקות בבירור.
ועדיין הילדים שלי מקבלים את זה. הם כבר מזמן לא נבהלים מירוק (עניין של חינוך).
וכשאני מכינה להם אותן לארוחת ערב אני מרגישה כמו סופר אמא, שהצלחתי לגוון את ארוחת הערב השגרתית והמשעממת. לקח לי רבע שעה להכין אותם (תוך כדי שהם צפו בפרק של מטוסי העל..)

מצרכים:

בערך כוס עלים ירוקים קצוצים (תרד, מנגולד, חוביזה-בעונה, פטרוזיליה, כוסברה, עירית)
חצי כרישה קצוצה דק
3 בצלים ירוקים קצוצים
קישוא/זוקיני מגורר
ביצת חופש אורגנית
כ3 כפות קמח (כוסמין מלא- עם גלוטן או ללא גלוטן: קמח עדשים/קמח חומוס/קמח טף)
2 כפות קווקר דק
כף טחינה משומשום מלא
מלח הימלאיה, פלפל שחור טחון טרי
שמן קוקוס בכבישה קרה או גהי (חמאה מזוקקת)
יוגורט עזים או כבשים

אופן הכנה:

  • מטגנים במחבת נון סטיק עם מעט שמן קוקוס את הכרישה והקישוא למשך 2-3 דק'
  • מוסיפים את העלים עם הבצל הירוק למחבת ומטגנים לעוד דקה
  • מעבירים את תכולת המחבת לקערה, מוסיפים ביצה וטורפים, מוסיפים קווקר, טחינה ומתבלים במלח ופלפל
  • מחממים שוב את המחבת עם שמן קוקוס, ועם ידיים רטובות מכינים לביבות דקות ישר למחבת. מטגנים על אש נמוכה כ-2-3 דק' והופכים לעוד 1-2 דקות (יש לעמוד ליד ולוודא שלא נשרף)
  • מגישים לצד יוגורט עם שמיר קצוץ, שום ומלפפון (צזיקי) ועגבניה או טחינה משומשום מלא מדוללת במים ולימון
    הולך מצוין לצד תותים בעונה.

את מה שנשאר כדאי לקחת למחרת לעבודה, כארוחת ביניים.
בריאות!