סלט כוסמת ירוקה

כוסמת ירוקהלכוסמת או קאשה אצל הרוסים, יש לה קהל מעריצים או קהל שונאים. אין אמצע.
רובם מכירים את הכוסמת החומה הקלויה עם טעם דומיננטי מאוד, אבל במחלקה האורגנית אפשר למצוא כוסמת ירוקה עדינה מאוד בטעם.
כוסמת היא למעשה לא דגן, נטולת גלוטן, עשירה בחלבון. ומומלץ לשלבה בתזונה, ובוודאי שבתזונה של הילדים.
בסלט הזה יש שילוב צבעים וטעמים מושלם של הכוסמת יחד עם הגזר, הבצל הסגול, אגוזי מלך, משמשים אוזבקים, תרד וטחינה.
מנה מזינה לארוחת צהרים או ערב, ומתאים להכין אותה לאירוח בארוחת שישי, לכל אותם שוחרי בריאות.

מצרכים:

2 כוסות כוסמת ירוקה (במחלקה האורגנית בסופר)
חצי כוס עדשים ירוקים או חומים (רצוי מונבטים או לפחות לאחר השרייה במי ברז של 4 שעות)
גזר/דלעת מגוררים
חופן עלי תרד קצוצים
חופן אגוזי מלך (מומלץ לקלות דקה במחבת)
5 משמשים אוזבקים קצוצים
בצל סגול קצוץ דק
כפית שטוחה של כמון טחון
שורש כורכום טרי מגורר
מלח הימלאיה, פלפל שחור טרי טחון

אופן הכנה:

למעשה יש 2 שיטות להכין את המתכון הזה. האחת כתבשיל בסיר אחד והשנייה כסלט אוורירי וקליל יותר.
באופציה הראשונה של בישול בסיר אחד:

  • מאדים בסיר עם מעט שמן זית את הבצל הסגול, הגזר והדלעת כמה דקות.
  • מוסיפים לסיר את הכוסמת (ללא השרייה קודם לכן) והעדשים, ומכסים במים רתוחים (חשוב!) עד כיסוי בלבד (כ2.5 כוסות מים רתוחים)
  • מוסיפים את הכמון והכורכום והפלפל השחור. את הוספת המלח שומרים לסוף הבישול.
  • מכסים ומבשלים כ20 דק', עד שהמים מתאדים.
  • מעבירים לקערת הגשה ומוסיפים את העלי תרד הקצוצים, מערבבים, ומקשטים מעל עם אגוזי המלך והמשמשים, ומעט טחינה משומשום מלא מדוללת במים ולימון (רצוי להוסיף לטחינה פטרוזיליה קצוצה ועגבניה קצוצה ללא הקליפה)

באופציה השנייה (בהשראת לימור לניאדו תירוש), אפשר להשרות את הכוסמת כ3 שעות ואז לבשל אותה בנפרד בסיר עם 4 ליטר מים רתוחים כ10 דק' ללא מכסה. (כמו פסטה). מסננים, שוטפים במים קרים לעצור את הבישול ושומרים בצד.
בזמן הזה מבשלים את העדשים בסיר נפרד עד לריכוך לבישול קצר (אם מדובר בעדשים מונבטות או שעברו השרייה מדובר בסה"כ בכ10 דק')
ומערבבים את כל יר תהמרכיבים של הסלט (את התרד כדאי להקפיץ כמה שניות בשמן קוקוס)