קרפ דוסה

הקרפ הזה שינה את חיי. תמיד נמשכתי למאכלים חמים בבוקר, כאלו שנותנים תחושת כוח ושובע לאורך זמן.
מדובר בקרפ הודי המשלב אורז בשמטי ועדשים כתומות, שהוספתי לו גם קינואה, לתוספת של חלבון.
והכיף הגדול שגם הילדים ישמחו לאכול, וזו דרך מעולה לשלב להם בתזונה חלבון מלא ואיכותי. 
*ניתן להשיג גם כקמח בחנויות הודיות (כמו חנות "אום" בתחנה מרכזית בת"א) ורק להשרות במים למשך לילה.
אבל זה באמת פשוט להכנה:

מצרכים:

150 גרם אורז בשמטי לבן או מלא
150 גרם עדשים כתומות
150 גרם קינואה

  • משרים במים למשך 8 שעות
  • מסננים ממי ההשרייה ושוטפים היטב
  • מעבירים לבלנדר וטוחנים עם 3 כוסות מים וכפית מלח הימלאיה דק
  • ניתן להוסיף גם תבלינים כמו: חצי כפית כורכום יבש/טרי  או כפית זרעי כוסברה טחונים
  • טוחנים בבלנדר למשך דקה ומוזגים את הבלילה לקערה.
  • ניתן להניח לעוד 8 שעות את הבלילה בחוץ כדי שתיתסס, פעולה המיטיבה עם מערכת העיכול, אבל לא חייבים.

להכנת הקרפ:

  • מחממים מחבת המיועדת לקרפ עם כפית שמן קוקוס (אם אין, אפשר עם מחבת נון סטיק)
  • יוצקים מצקת מהבלילה למחבת, מניפים את המחבת, כדי שהבלילה תתפרס טוב על המחבת
  • מחכים כדקה עד להופעת בועות והשחמה קלה והופכים לצד השני לעוד כדקה
  • מומלץ להפריד בין קרפ לקרפ בנייר אפייה
  • אפשר לשמור את הבלילה במקרר למשך יומיים-שלושה, וכל פעם לערבב ולהכין את הכמות הרצויה.
  • אני אוהבת לאכול עם תבשיל ירקות כמו דלעת, תרד וכרובית בחלב קוקוס או פשוט דלעת ערמונים אפויה מעוכה עם מזלג (בתמונה)

תציצו גם במתכון לטורטיות מכוסמת ירוקה

וחייבת לתת כאן קרדיט להשראה למתכון מבלוג המתכונים המצוינים של בישול מחוץ לקופסא