דייסת דגנים חורפית

27 יול 2014, על ידי adi ב ארוחות בוקר, דגנים מלאים, חורף, מתכונים

דייסת-דגנים-300x225

כך פותחים את הבוקר!

הדייסה הזו נולדה ו'הובשלה' בעצמה, ואני יכולה לומר סוף סוף שמצאתי את הארוחה המזינה ביותר עבורי.

יש לה כמה יתרונות ברורים על פני דייסת הקווקר הרגילה:

  • היא כולה מדגנים מלאים ולכן מזינה ומשביעה הרבה יותר- במקום קווקר (הגרסה הטחונה) נשתמש בגרעיני שיבולת שועל
  • ניתן להכין אותה ערב קודם ובבוקר פשוט לחמם עם קצת מים, ולארוז בצנצנת/ תורמוס ולקחת לעבודה!
  • אני מכינה כמות שמחזיקה ליומיים!
  • זו תערובת דגנים שיכולה להתאים בקלות גם לארוחת צהרים או ערב בתוספת ירקות מאודים.

מרכיבים (לכמות של 2 אנשים/לאכול גם למחרת):

כוס אחת של תערובת דגנים- *בשלי אני שמה: גרעיני שיבולת שועל (הגרסה המלאה לקווקר), אורז מלא מתוק (האורז של הסושי רק בגרסה מלאה) ואמרנת (עשירה בחלבון!)
*ניתן לשלב דגנים אחרים בהתאם לאבחנה.

  • משרים את גרעיני שיבולת שועל והאורז המתוק במי ברז למשך לילה.
  • בבוקר מסננים ומוסיפים לסיר- חצי כוס דגנים על 2 וחצי כוסות מים. מוסיפים 2 גרעיני הל דפוקים, מעט ג'ינג'ר טרי מרוסק ומעט מלח איכותי. מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה.
  • כעבור חצי שעה מרגע הבישול מוסיפים רבע כוס אמרנת, גזר, בטטה וקישוא קטן מגורדים לסיר, ומבשלים עוד 15 דקות. מוסיפים עוד מים רותחים במידת הצורך. אם רוצים שהתערובת תיצא פחות דלילה מוסיפים פחות מים.
  • מניחים בקערה ומוסיפים: כפית שומשום שחור, חופן זרעי דלעת*, חופן צימוקים שחורים, כמה שקדים מושרים וקלופים. להמתקה ניתן מעט סירופ מייפל איכותי או ממתיק אחר.

*רצוי להשרות את הזרעים והאגוזים למשך לילה במי ברז (מקל על עיכולם).

אוכלים בהנאה ובשקט. לא מול המחשב.

השאר תגובה