קערת ה"בודהה בול" שלי

לאחרונה התוודעתי לטרנד של קערות "Boddha bowls" ששוטף את הרשת.
כאשר הרעיון מאחורי היא לעודד לאכול בריא ומאוזן ע"י שילובים מחומרי גלם זמינים בבית ועונתיים.
מדובר בקערה מאוזנת המשלבת ירקות טריים וירקות מבושלים, דגן מלא, 2 סוגי קטניות ושומן בריא וחלבון מהחי אם רוצים.
עד כאן זה לא שונה מכל ארוחה מאוזנת. היופי של הקערה הזו היא משחק הצבעים, השפע וצורת הגשה יפיפייה שעושה חשק לאכול.
היופי שניתן לעשות כאן שילובים למשך כמה ימים מחומרי גלם זמינים ולקחת לעבודה מדי יום בוריאציה אחרת לארוחת צהרים, מבלי להשתעמם.
תתפלאו, זמן ההכנה כאן הוא די מהיר אם תאמצו את קיצורי הדרך שלי:

הבסיס לקערה הוא עלים ירוקים ישר מהשקית כמו לקט של עלי בייבי או עלי בייבי תרד שטופים.
כאשר מעליו מניחים זה לצד זה:
ירקות טריים חתוכים (מה שאוהבים), כמו: גפרורי גזר, פרוסות עגבנית שרי, נבטי חמניה, פטרוזיליה/כוסברה קצוצה, בצל ירוק קצוץ
ירקות מבושלים (רצוי 2): בסוף שבוע מומלץ להכין מגשי אנטיפסטי ולשלבם למשך כמה ימים כמו: קוביות דלורית/בטטה/זוקיני/פטריות
אופציה מהירה יותר היא שימוש בסלק מבושל בוואקום או לאדות למשך 10 דק' ברוקולי או כרובית
דגן מלא 1-2 (רצוי לבשל 2 כוסות כדי שיספיק למשך כמה ימים. בישול פשוט במים עם מלח):
קינואה (בישול של 10 דק' בסיר גדול עם מים, כמו פסטה) / בורגול גס (10 דק' במים רותחים) /
אורז אדום (דורש השרייה של 3 שעות במים, סינון ממי ההשרייה ובישול של כוס אורז לכוס מים רתוחים למשך כ25 דק') / כוסמת ירוקה (2 כוסות כוסמת ל2 כוסות מים רתוחים, מבשלים 20 דק') / פסטה מחיטה מלאה אל דנטה (לפי הוראות יצרן) / גרעיני תירס מתוק 
קטניות: הקטניות המבושלות של סנפרוסט עושות כאן את העבודה (מומלץ לבחור 2): אפונה / שעועית ירוקה / חומוסים / שעועית לבנה / אדממה /עדשים
או לשלב עם חלבון מהחי כמו: ביצה קשה / פרוסות חזה עוף על הפלנצ'ה / פטה עזים
שומן בריא (לבחור 2): אבוקדו פרוס דק / זרעי דלעת / זרעי חמניה / שקדים / אגוזי מלך / שומשום שחור / טחינה מדוללת במים ולימון
אני אוהבת להוסיף גם כף של אצות וואקמה אחרי השרייה של כמה דקות במים, העשירות בסידן וביוד.

לרוטב: שמן זית ולימון לחלוטין מספק. ניתן לשדרג את הרוטב טחינה ולהוסיף כפית אבקת אצת ספירולינה (לטחינה ירוקה) או לטחון עם סלק ולימון (לטחינה סמוקה)

לבריאות!