אתגר אוכלים בריא

ברוכים הבאים לאתגר שיסייע לנו לחזור לאיזון תזונתי
וירענן לכם את הקיץ הקרוב

עם בוא הקיץ וימי החופש הגדול הקרבים של ילדינו, זו הזדמנות נפלאה להבריא את המזווה הביתי, לשפר ולשדרג את התזונה של כלל בני הבית, לגוון במתכוני בריאות, לקבל כלים לאכילה בריאה יותר בבית ולהיחשף למגוון מזונות וחומרי גלם בריאים וטעימים,
בדרך מהנה, חווייתית וישימה.

במהלך 14 הימים הקרובים אנחנו הולכים לשים פוקוס על חומרי גלם עונתיים נפלאים,
נעשיר את התזונה שלנו ונזין את גופנו במזונות מלאים וטבעיים, נקל על העיכול,
ניגמל מההתמכרויות לאוכל שאינו מיטיב עימנו, והכי חשוב – נעשה את זה יחד,
במסגרת קבוצתית תומכת, ובליווי צמוד של עדי סוקול קצירי

תיהנו מהאתגר ואל תשכחו- אתם הולכים לעשות משהו נפלא עבור גופכם!

הנחיות כלליות לפני שמתחילים

בהמשך להרצאה הפותחת בה דיברנו על עקרונות חשובים לשמירה על תזונה נבונה ומיטיבה לאנשים עסוקים, דף נחיתה זה נועד לסייע לכם באופן פרקטי ליישם את אתגר 'אוכלים בריא' בהצלחה!
דף זה כולל תפריטים ורעיונות לארוחות מגוונות לאורך כל ימי האתגר, רשימת קניות מפורטת ופירוט המתכונים המלאים.
הרעיון הוא שמתוך חומרים אלו תוכלו לקבל השראה ולבנות לעצמכם את התכנית המתאימה לכם (אין חשיבות ליום ולסדר הארוחות וניתן לשנות לפי נוחיותכם).
התכנית המוצעת היא מגוונת ומאפשרת לכם בחירה, כאשר אין הכרח כמובן להיצמד לתוכנית וניתן להכין כל מנה בריאה שאתם אוהבים כל עוד הצלחת היא מאוזנת ומזינה.
בכדי לחסוך בזמן ניתן להכין כמות גדולה יותר של מנה מסוימת ולאכול לאורך השבוע, או לעשות שילובים מחומרי גלם בסיסיים לאורך כמה ימים, בתוספת ירקות חיים או מוקפצים.
למשל: מנה של אורז מלא אפשר לאכול יום אחד עם עדשים (כמג'דרה), יום אחר להדק על אצת נורי עם רצועות ירקות כמו מלפפון, גזר ואבוקדו ולהינות מסושי מהיר ויום אחר להקפיץ את האורז עם ירקות ולהוסיף מנת חלבון כמו חזה עוף, ביצה או טופו.

הכנה ותכנון מקדים יבטיחו שימי האתגר יעברו בקלות ובהנאה ושתאכלו טוב ובריא ותיהנו מהאוכל ומהגיוון.
יחד עם זאת, במידה ואתם בימים עמוסים במיוחד או שאין לכם סביבה תומכת בבית ואתם פחות אוהבים לבשל, תמיד אפשר למצוא קיצורי דרך ועדיין לעשות את האתגר (לא לוותר!!), כמו לאכול בעיקר ירקות ופירות טריים,  לקנות קטניות ולקטים קפואים, בשר ודגים טריים, ואתם מסודרים, כך שאין תירוצים! 
כמובן שתרגישו חופשי לשנות את המתכון לפי העדפתכם והזמינות של המצרכים בבית.
המשימה שלכם היא לצלם את התכנית שבניתם ולצלם את הביצוע בפועל של התכנית (להכין קולאג' תמונות של המנות שאכלתם מדי יום ולשתף בתום האתגר), כל מה שאכלתם, גם אם היו חריגות פה ושם (אף אחד לא מושלם :)) אז בואו ניצא לדרך ונהנה ממנה!

רעיונות לבוקר טוב

לחם שיפון מלא מחמצת, סרדינים או לאבנה וירקות
פודינג צ'יה
שייק בננה, יוגורט עזים, תמר וקווקר
סלט ירקות, ביצה ואבוקדו או טחינה
מוזלי
פרכיות כוסמת עם טחינה וירקות
דייסת שיבולת שועל עם בננה, אגוזים וקינמון
שייק ירוק עונתי
טורטיה כוסמת ירוקה
קרקר שיפון עם פסטו סלרי
חביתת עין, קייל וירקות
שיבולת שועל to go

צהרים קלה לעיכול

חזה עוף וירקות על הפלנצ'ה, בורגול גס ופטרוזיליה
קינואה וירקות כתומים
מאג'דרה אורז מלא ומאש
סלט יווני
סלט קינואה ועדשים שחורות עם יוגורט עזים
דג סלמון וירקות
סלט טונה
פוקי מקסיקני
תבשיל שוקיים וירקות
אנטיפסטי ירקות קיץ
קציצות עוף וכרישה
סלט ירוק עם אדממה

ארוחת ערב קיצית

שקשוקה עם מנגולד וחומוסים
ירקות בקארי וחלב קוקוס
חביתת עדשים כתומות
מוקפץ ירקות וטופו
סושי רול מהיר
פילה דג לבן במעטפת
דג שלם עם ירקות על הגריל
פלאפל משעועית מאש
ספרינג רולס מדפי אורז וירקות
ירקות קיץ
סלט אטריות שעועית
סלט אסייתי מנצח

מתוק לנשמה

שייק פירות יער
קרטיב מלון, קוקוס, דבש ונענע
גלילות תמרים ואגוזים
אסאי בול!
טראפלס שוקולד
עוגיות שיבולת שועל
סמודי בננה בוסט
בראוניז Raw

לאוהבי המלוח

קרקר פיצוחים ממכר
פופקורן בסיר
מרק גספצ'ו קר
צ'יפס קייל
דילוג לתוכן